Kan mijn pech- of schade auto naar mijn huisadres worden gebracht?
Ja, het is mogelijk dat wij uw auto bij u thuis afleveren. Het is wel van belang dat er iemand aanwezig is op het moment van aflevering voor het aftekenen van de (digitale) vrachtbrief. Let wel! Via uw verzekering heeft u één keer recht op transport. Als uw auto door de autohulpdienst thuis is afgeleverd kunt er niet meer voor kiezen om deze alsnog voor rekening van uw verzekering naar de schade- of garagebedrijf te laten brengen. Ook kan het zijn dat de auto als gevolg van pech of schade olie lekt wat milieu verontreinigend werkt bij u voor de deur.
Wat is het afleveradres voor uw voertuig?
Wanneer wij uw auto als gevolg van pech of schade op onze vestiging veilig hebben gesteld is het van belang dat u ons zo spoedig als mogelijk laat weten naar welk schade herstelbedrijf of autosloperij wij uw auto kunnen door transporteren. Uw verzekeraar vergoedt vaak de eerste drie dagen stalling, daarna kunnen de stallingskosten aan de voertuigeigenaar belast worden.
U kunt het afleveradres voor uw auto op werkdagen vanaf 07:00u tot 23:00u doorgeven. Bel met onze receptie op tel: 075 614 5097
Rijdt u een lease auto? Overlegt u dan altijd eerst met uw lease maatschappij waar uw auto naar toe getransporteerd kan worden.
Indien u afstand van uw voertuig wilt doen, dan verzoeken wij u om het volledige kentekenbewijs inclusief overschrijvingsbewijs bij ons in te leveren. Als er een deel van het kenteken mist, kunt u een RDW formulier bij onze receptie tekenen. Wij zorgen ervoor dat uw voertuig naar een autodemontage-bedrijf wordt afgevoerd. U ontvangt de RDW vrijwaring binnen 5 werkdagen per post.
Wat doe ik als ik een aanrijding heb gehad op de snelweg?
Zorg eerst voor uw eigen veiligheid en de overige betrokkenen.
Staat u op een snelweg of op een drukke N weg? Stap direct uit uw auto en zoek een veilige plek. Ga zo mogelijk achter de vangrails staan. Plaats, indien aanwezig, een gevaren driehoek 100 meter achter uw auto. Zorg dat uw weet waar u staat (zie groene hectometerpaal) en bel met 112! Het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt) van de gezamelijke verzekeraars zal verzorgen dat er een berger wordt ingeschakeld.
Wat gebeurt er als de hulpdienst mijn auto niet kan maken?
Als uw auto niet gerepareerd kan worden zal hij naar een garage worden gebracht.
Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er verschillende opties:
- Uw auto wordt naar de dichtsbijzijnde merkendealer gebracht.
- U heeft de mogelijkheid om uw auto naar een garage/dealer van uw keuze te
Wat kan ik doen als ik sta te wachten op de hulpdienst?
Denk om de volgende zaken als u wacht:
- Zorg dat u telefonisch bereikbaar blijft voor de hulpdienst.
- Denk goed na over wat er is gebeurt met uw auto. Hoe beter u kunt omschrijven wat er mis is gegaan met uw auto, hoe beter de pechhulpmonteur u kan helpen.
- Blijf bewust van uw eigen veiligheid en die van uw passagiers.
Wat doe ik als ik niets heb geregeld en ik sta met autopech?
Neem rechtstreeks contact op met een autohulpdienst.
U kunt ons bellen op tel: 075 614 5097. Hoogwout berging BV helpt tegen een vast tarief per hulpverlening. U hoeft niet lid te worden en u betaalt contant, per pin of online.
Ik heb autopech, wie bel ik?
Pech of schade?
Autopech en autoschade zijn 2 verschillende zaken. Bij autoschade belt u met het alarmnummer op uw groene kaart van uw verzekeringsmaatschappij. Hulp bij autopech wordt vaak geleverd door een pechhulporganisatie als Route Mobiel of ANWB Wegenwacht. Ook kan er hulp komen via het automerk of de leasemaatschappij. Als u met uw hulpdienst gaat bellen zorg dan dat u exact weet waar u staat en wat uw kenteken is. Heeft u niets geregeld? Bel 075 614 5097
Wat doe ik met autopech op de snelweg?
Zorg eerst voor uw eigen veiligheid!
Staat u op een snelweg of op een drukke N weg? Stap direct uit uw auto en zoek een veilige plek. Ga zo mogelijk achter de vangrails staan. Plaats, indien aanwezig, een gevaren driehoek 100 meter achter uw auto. Zorg dat u weet waar u staat (zie groene hectometerpaal) en bel met 112. U wordt dan in opdracht van Rijkswaterstaat kosteloos verplaatst naar de eerst volgende veilige locatie.
Heeft u klachten?
Heeft u suggesties, vragen of een klacht? Of wilt u een verloren voorwerp melden? U kunt dit melden aan onze klantenservice. Onze medewerkers kunnen u snel verder helpen. U kunt uw vragen telefonisch of per e-mail stellen.