Veel gestelde vragen
Mag ik een vervangauto met een lege tank terugbrengen bij Hoogwout?
Nee, de vervang auto dient vol te worden ingeleverd. Ook wanneer u maar heel weinig kilometers heeft gereden en de tankmeter geeft nog vol aan dient u de auto af te tanken.
Kan ik alle huurauto's inleveren bij Hoogwout?
Nee, bel vooraf even met 075 614 5097 om te informeren of u uw huurauto bij ons kunt inleveren.
Waar moet ik op letten als ik een vervangauto terugbreng?
- Neem uw huurcontract mee
- Zorg dat de auto is afgetankt
- Zorg dat de auto netjes wordt ingeleverd
- Zorg dat u al uw persoonlijke spullen uit de auto heeft gehaald
- Zorg dat u uw reis vanaf de inleverlocatie heeft gepland
Waar kan ik nog meer een vervangauto krijgen?
In veel gevallen krijgt u van het schadebedrijf waar u uw auto laat repareren gedurende de reparatie een vervangauto. De meeste autoschade bedrijven wachten met het geven van een vervangauto tot uw schadeauto daadwerkelijk is aangeboden bij het schadebedrijf.
Krijg ik altijd een vervangauto bij de berger?
Nee, afhankelijk van van uw pech- of verzekeringspolis heeft u wel of geen recht op een vervangauto.
Hoe kom ik thuis als mijn auto niet gerepareerd kan worden?
Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er meerdere opties om thuis te komen.
U rijdt mee met de autohulpdienst en krijgt een huur- of leenauto bij de garage. De autohulpdienst zet u thuis af. (enkel als dit in de directe omgeving is) U krijgt op locatie van de autohulpdienst een vervangauto. U krijgt een taxi op locatie van de autohulpdienst.
Wat is het afleveradres voor uw voertuig?
Wanneer wij uw auto als gevolg van pech of schade op onze vestiging veilig hebben gesteld is het van belang dat u ons zo spoedig als mogelijk laat weten naar welk schade herstelbedrijf of autosloperij wij uw auto kunnen door transporteren. Uw verzekeraar vergoedt vaak de eerste drie dagen stalling, daarna kunnen de stallingskosten aan de voertuigeigenaar belast worden.
U kunt het afleveradres voor uw auto op werkdagen vanaf 07:00u tot 23:00u doorgeven. Bel met onze receptie op tel: 075 614 5097
Rijdt u een lease auto? Overlegt u dan altijd eerst met uw lease maatschappij waar uw auto naar toe getransporteerd kan worden.
Indien u afstand van uw voertuig wilt doen, dan verzoeken wij u om het volledige kentekenbewijs inclusief overschrijvingsbewijs bij ons in te leveren. Als er een deel van het kenteken mist, kunt u een RDW formulier bij onze receptie tekenen. Wij zorgen ervoor dat uw voertuig naar een autodemontage-bedrijf wordt afgevoerd. U ontvangt de RDW vrijwaring binnen 5 werkdagen per post.
Kan ik bij Hoogwout het huurcontract verlengen?
Nee, Hoogwout fungeert als depôt van een aantal vervangend vervoer organisaties. Wij geven auto's uit en nemen auto's in namens deze organisaties. Wij hebben géén invloed op de condities en de duur van de huurovereenkomst.
Heeft u klachten?
Heeft u suggesties, vragen of een klacht? Of wilt u een verloren voorwerp melden? U kunt dit melden aan onze klantenservice. Onze medewerkers kunnen u snel verder helpen. U kunt uw vragen telefonisch of per e-mail stellen.